Sporočilo

Sporočilo
  • EU Direktiva o zasebnosti in elektronskih komunikacijah

    Ta spletna stran uporablja piškotke za upravljanje avtentikacije, navigacijo in druge funkcije. Z uporabo te spletne strani se strinjate, da smemo namestiti takšne piškotke na vašo napravo.

    Oglejte si Direktivo o zasebnosti in elektronskih komunikacijah

Preobrat 2011 - Aktivacija in prehodi na eni, abstinenca na drugi strani

 

Aktivacija volivcev, ki niso nameravali na volitve, na eni, ter nenačrtovana abstinenca na drugi strani, sta glavna razloga preobrata, ki smo mu bili priča na letošnjih državnozborskih volitvah. Jankoviću so v nekoliko večji meri pomagali še volivci SD, vse ostale stranke pa so dosegle približno tak rezultat, kot se je napovedoval v javnomnenjskih anketah zadnji teden pred volitvami. Za zmago Zorana Jankovića pa je v veliki meri zaslužen tudi Janez Janša.

 

Zoranu Jankoviću je uspela aktivacija volivcev, ki so v zadnjem hipu svoj glas raje oddali njegovi listi kot nekomu drugemu, na volišča pa je pritegnil tudi kar nekaj tistih, ki na volitve niti niso nameravali – takšnih je za eno četrtino »nepričakovanih« glasov, približno enak delež kot je delež glasov, ki so bili sicer namenjeni SD. Več kot polovico razlike med napovedjo in končnim rezultatom stranke Pozitivna Slovenija, so torej prispevali tisti, ki se volitev niso nameravali udeležiti ali pa so nameravali voliti SD. Aktivacija je podobna tisti, ki je leta 2008 uspela stranki SD, a ni bila tako silovita in sama po sebi ne bi zadostovala za preobrat in zmago.

 

Ključ do zmage Zorana Jankovića je bila namreč izguba glasov na strani Janševe SDS. Ta je dosegla slabši rezultat kot leta 2004, ko je na volitvah ta stranka zmagala. Ne pozabimo, leta 2008 je SDS izgubila volitve navkljub temu, da je povečala število glasov glede na leto 2004. Tokrat pa je del volivcev, ki so še sredi preteklega tedna odgovarjali, da bodo volili SDS, ostal doma. Kar dobro polovico glasov, ki so v zadnjem hipu zapustili SDS, namreč predstavljajo volivci, ki se volitev na koncu sploh niso udeležili. Ostali so se porazdelili med SLS, NSi ter listo Gregorja Viranta.

 

Grafični prikaz prehodov na dan volitev

Spodnja slika prikazuje prehode, ki so se realizirali na volilni dan, glede na napovedi volivcev v preteklem tednu. Puščica nakazuje smer prehoda, številka ob njej pa predstavlja odstotek volivcev, glede na celotno volilno telo, ki so prešli. Debelina puščice odraža jakost prehoda. Seštevek številk ob puščicah, ki so usmerjene v posamezno stranko, je torej vsota vseh volivcev, ki so se za to stranko odločili v nasprotju s svojo napovedjo sredi preteklega tedna. Prikazani so vsi prehodi, ki predstavljajo vsaj 0.5% celotnega volilnega telesa.

 

 

 

prestopi

 

 

 

 

Primer interpretacije:

• puščica SDS – »neud«: Na dan volitev je 3.1% volivcev ostalo doma, sredi preteklega tedna pa so imeli namen glasovati za SDS.

Puščica »neud« - LZJ: Na dan volitev je 2.3% volivcev podprlo Listo Zorana Jankovića, pretekli teden pa so odgovorili, da ne bodo šli na volitve.

 

Podatki o raziskavi

Analiza dogodkov na volilno nedeljo temelji na spletni anketi, ki je potekala v dveh korakih:

1. Prva anketa je bila izvedena v sredo in četrtek (30.11.-1.12.). V njej smo na standarden način izmerili nameravano udeležbo in komu bodo volivci namenili svoj glas.

2. Isti anketiranci so bili nato povabljeni k anketi na volilni dan. Pozvali smo jih, da nam zaupajo, komu so oddali svoj glas. Končni vzorec je bil n=1130.

Tako smo dobili natančen vpogled, kakšna je bila razlika med napovedjo in realizacijo na dan volitev.

 

O družbi Valicon

Valicon je ena od vodilnih družb za trženjsko svetovanje in raziskave na območju jugovzhodne Evrope. Valicon je specializiran za majhne trge, naročniku prilagojene rešitve, napredno metodologijo in poglobljen vpogled v naročnikovo področje delovanja. Osnovna dejavnost družbe je trženjsko svetovanje na podlagi trženjskih raziskav. Znanja in spretnosti zaposlenih segajo v discipline, kot so upravljanje z znamkami, svetovanje menedžmentu, inovacije, mediji, napovedovanje trendov, spletne strategije in data mining. Valicon svojim naročnikom že danes nudi svoje storitve na celotnem območju nekdanje Jugoslavije, preko izbranih partnerjev pa tudi v drugih državah jugovzhodne Evrope.

Več informacij:

 

 

Valicon d.o.o.

Kopitarjeva 2, Ljubljana

T. 01/ 420 49 00, 01/ 420 49 53 (Andraž Zorko, partner)

F. 01/ 420 49 60

E. Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Če ga želite videti, omogočite Javascript.

W. www.valicon.net

 

 

 

Osebni profil

Hitra anketa

Kako pogosto kupujete CD plošče?